Ülke bilgisi

Selamlaşma

DEUTSCHKURSE | Harry-Folge-002-Landeskunde-Bild01
İnsanlar günün saatine göre birbirlerini farklı şekilde selamlarlar.null DW

Resepsiyonist Strobel, Harry’yi lobide “Guten Morgen!” diyerek selamlar. Bu, Almanya'da sabahları sarf edilen yaygın bir selamlaşma sözüdür. Günün diğer saatlerinde başka selamlaşma biçimleri de vardır: Saat 11.00 itibariyle “Guten Tag!”, 18.00 itibariyle ise “Guten Abend!” denir. Vedalaşırken “Auf Wiedersehen!” veya akşam daha geç saatlerde “Gute Nacht!” da dilenebilir.  

DEUTSCHKURSE | Harry-Folge-002-Landeskunde-Bild02
„Guten Abend“ bir selamlamadır. „Gute Nacht“ ise bir vedalaşmadır.null DW

Ancak günümüzde insanlar genellikle birbiriyle o kadar da resmî bir şekilde selamlaşmaz. Özellikle birbirini daha iyi tanıyan insanlar veya gençler birbirlerini genellikle "Hallo!" veya "Hi!" diyerek selamlar. Bu selamlaşma biçimleri günün her saatinde kullanılabilir. Vedalaşırken çoğu insan “Tschüss!” der. Bazen biriyle selamlaşırken şu sorular da sorulur: “Wie geht es Ihnen?” (resmî), “Wie geht es dir?” veya “Wie geht’s?” (gayri resmî).